Basisinformatie | Goed om te weten voor je eerste werkdag!

Misschien ken je Paddy’s al jaren – misschien ben je hier nog nooit geweest. In beide gevallen vertellen we je graag nog iets meer over wie we zijn, wat we doen en waar we voor staan. Zo hopen we je een beeld te geven van onze werkwijze en kun je je vast wat voorbereiden voor je eerste werkdag. Laat onderstaande je vooral niet afschrikken. Naast dat we harde werkers zijn en ons uiterste best doen, zijn we allemaal mensen met een passie voor horeca die dus houden van gezelligheid 😊

 

We noemen Paddy’s sinds kort ook wel ‘De ontmoetingsplek van Twente’. Dit met de simpele reden dat iedereen bij ons terecht kan, op (bijna) ieder moment van de dag. Afhankelijk van het seizoen, zijn we minimaal vijf dagen in de week geopend voor lunch, diner en borrels. Op vrijdag- en zaterdagavond zijn we daarnaast uitgaansgelegenheid.

 

Ruim 25 jaar geleden was Paddy’s nog een hotel: Hotel Atlanta. De huidige eigenaresse, Brigitte, en haar man, Fons, hebben het hotel toentertijd gekocht. In de eerste jaren was Paddy’s een cafetaria, maar na een aantal jaren, met de juiste vergunningen op zak, hebben ze Paddy’s stapje voor stapje omgetoverd tot wat het nu is.

 

In de winter ontvangen we onze gasten op de vlonder en binnen: zowel beneden als boven, waar het restaurant is. In de zomer breiden we ons terras uit tot een groot voorterras. Het restaurant is in de zomer grotendeels gesloten vanwege de warmte en binnen is het als vanzelfsprekend minder vol.

 

In onderstaande video’s geven we je een korte rondleiding door het pand.

 

Deel 1 Deel 2 – Deel 3

 

Waar staan we voor? #

Binnen Paddy’s zijn er een aantal dingen die we belangrijk vinden. Aan sommige dingen hebben we door de jaren heen ontzettend hard gewerkt. We zijn nu op een punt dat we deze waarden héél graag vasthouden met zijn allen.

 

1. Gastvrijheid: Wat we het állerbelangrijkste vinden, is dat je goed in de smiezen hebt dat de gast op nummer 1 staat. De gast kom hier om een deel van zijn dag te besteden, heeft misschien gereserveerd en kijkt uit naar een gezellige middag of avond.

 

We vragen jou dan ook bewust bezig te zijn met het feit dat jij onderdeel uitmaakt van die gezellige middag of avond van de gast. Het klinkt wellicht overdreven, maar wij geloven dat ons personeel dit moment kan maken of breken. Maken, dus 😉

 

Onthoud goed dat je áltijd on stage staat. Denk dus aan een actieve houding, je gezichtsuitdrukkingen en intonatie. Verwelkom nieuwe gasten altijd, maak gerust een praatje en lolletje aan tafel (mits de drukte het toelaat), wens ze eet smakelijk en vergeet bij het weggaan ze niet nog een fijne dag te wensen. Gasten komen niet alleen bij ons terug voor de ossenhaaspuntjes en pilsjes, maar óók voor de persoonlijke aandacht die ze krijgen!

 

Heeft de gast een klacht? Reageer dan altijd begripvol, geef aan dat het vanzelfsprekend niet de bedoeling is dat er iets mis is gegaan / het niet naar wens is en vertel de gast dat je even met je leidinggevende gaat overleggen over hoe nu verder. Ga zelf nooit de discussie aan met de gast: onenigheden laat je over aan je leidinggevende op dat moment.

 

Zie je iemand die zoekende is? Vraag altijd of je de persoon in kwestie kunt helpen.

 

2. Teamgericht: We willen graag dat je je welkom voelt bij je collega’s; je met plezier naar het werk toe gaat en je je bij Paddy’s op je gemak voelt. De laatste jaren is de onderlinge band tussen het team ontzettend gegroeid. Dat houden we graag vast!

 

De kans is groot dat je collega’s je lekker mee op sleeptouw nemen, maar probeer vooral ook jezelf open te stellen. Leer je collega’s beter kennen en sta open voor nieuwe vriendschappen. Al velen gingen je voor 😊 Na je dienst nog even blijven zitten voor een naborrel is de beste tip die we je kunnen geven! Hier wordt letterlijk van alles besproken: zowel werkgerelateerd als persoonlijke dingen.

 

We proberen elkaar te helpen waar we kunnen; zowel op de werkvloer als het druk is, als met de schoonmaak aan het einde van de dag. We helpen elkaar een handje en vergeten vooral niet om lol te maken. Zo wordt het voor iedereen een stuk leuker!

 

3. Oplossingsgericht: We vinden het ontzettend belangrijk dat onze gasten áltijd tevreden naar huis gaan. We maken liever geen fouten, maar natuurlijk gaat er ook wel eens iets mis. Dat proberen we te alle tijden op te lossen. We denken met de gast mee: niet alleen als er iets verkeerd gaat, ook juist om hun bezoek nog completer te maken.

 

Heeft de gast een speciaal verzoek? Dan is er vaak héél veel mogelijk!

 

Niet alleen richting de gast zijn we oplossingsgericht, maar ook naar elkaar toe. We denken niet graag in problemen: we kijken veel liever wat er wél mogelijk is. Heb je zelf bepaalde ambities of wil je graag iets specifieks leren, dan denken wij heel graag met je mee en halen we samen alles eruit wat erin zit!

 

4. Kwaliteitsgericht: We kunnen nog zo hard ons best doen om gast- team- en oplossingsgericht te werken. Zonder kwalitatief goed te presteren, kunnen we het wel vergeten. Kwaliteit is dus zeker een van de punten die hoog in het vaandel staat. Dit geldt voor zowel de vele gerechten die we uitserveren als de dranken die we schenken, maar natuurlijk ook voor de service die we leveren. Het moet áltijd goed zijn!

 

Zoals gezegd proberen we klachten altijd op te lossen en de gast tevreden naar huis te laten gaan, zodat het beeld dat de gast heeft van onze kwaliteit onveranderd en positief blijft. Misschien scoren we op een drukke avond wat minder goed op kwaliteit van het eten (bv. langere wachttijd dan normaal): dan compenseren we dat met de kwaliteit van onze service.

 

5. Hardwerkend: We steken graag onze handen uit de mouwen en kunnen maar moeilijk stilzitten. Anders hadden we waarschijnlijk niet voor dit vak gekozen 😉 Dat vragen we ook van jou! Iedereen is wel eens moe – even zuchten mag natuurlijk best een keer, maar onthoud vooral dat we het met zijn allen moeten doen en met zijn allen moeten knallen!

 

Loop dus liever een stap te hard en wees energiek, dan dat je tegen een rustpunt aanleunt om even bij te komen. Met zijn allen zijn we proactief, kijken we waar we iets kunnen doen en lopen we nooit met lege handen.

 

Huisregels #

1. Legitimatie: Denk eraan dat je tijdens werktijden altijd een geldig legitimatiebewijs op zak hebt, dus een geldige ID-kaart, rijbewijs of paspoort. Heb je deze niet bij je? Eventuele schade die tot stand komt wordt dan op jou verhaald en niet vergoed door Paddy’s als werkgever.

 

2. Beveiligingsinstallatie en veiligheid: Het bedrijfspand van Paddy’s is, met behulp van een alarminstallatie, beveiligd tegen inbraak. Hiervoor zijn op diverse plaatsen in het gebouw sensoren geplaatst. Daarnaast worden er op de werkplek, ten behoeve van de veiligheid en bescherming van de eigendommen van onze collega’s, video-opnames gemaakt. Deze worden enkel teruggekeken als hier aanleiding toe is.

 

3. Veiligheid: Binnen Paddy’s gelden veiligheidsvoorschriften. Deze zijn bedoeld  ter preventie van brand of ongevallen. Je bent verplicht om deze verstrekte veiligheidsvoorschriften strikt op te volgen. Daarbij ben je verplicht om gevaar voor gezondheid of veiligheid zo spoedig mogelijk te melden bij de werkgever/je directe leidinggevende op dat moment. Gevaarlijke situaties dienen op een duidelijke wijze gemarkeerd en/of afgezet te worden.

 

4. Bedrijfshulpverlener en -ongevallen: Er zijn medewerkers opgeleid om bij spoedgevallen en calamiteiten als bedrijfshulpverlener (BHV) hulp te kunnen bieden. De werkgever zorgt dat duidelijk binnen het bedrijf zichtbaar is, welke BHV’er er aanwezig is.

Bij een bedrijfsongeval dient altijd onmiddellijk de aanwezige BHV’er gewaarschuwd te worden. Laat het slachtoffer niet alleen en laat iemand zo nodig zo snel mogelijk EHBO toepassen. Bel bij twijfel altijd een ambulance. Er is een verbandtrommel aanwezig. Indien een ongeval is opgetreden, ben je verplicht om medewerking te verlenen aan het mogelijke onderzoek dat hierop volgt.

 

5. Computergebruik en social media: Je mag de internetaansluiting direct voor óf na werktijd beperkt voor privédoeleinden gebruiken. Je mag het computer- en internetsysteem niet gebruiken om dreigende, beledigende, seksueel getinte of discriminerende berichten te versturen; websites te bezoeken die pornografisch, racistisch, discriminerend, beledigend of aanstootgevend materiaal bevatten; berichten te versturen waarin vertrouwelijke (bedrijfs-)informatie is opgenomen of waaruit dergelijke informatie kan worden afgeleid.

 

De werkgever behoudt zich het recht om controles op e-mail- en internetgebruik uit te oefenen. Deze controles vinden plaats op basis van steekproeven. Hierbij dient de werkgever jouw privacy te respecteren. Wanneer je uitingen plaatst via sociale media, dien je je bewust te zijn van mogelijke gevolgen voor het bedrijf die ongepaste, onjuiste, beledigende of bedreigende uitingen kunnen hebben. De werkgever gaat ervan uit dat je je respectvol uitlaat over het bedrijf. Klachten bespreek je niet met gasten, maar met je leidinggevende, de werkgever of de vertrouwenspersoon.

 

Bij constatering van overtreding van deze regels zullen sancties worden opgelegd. In het uiterste geval kan dit leiden tot ontslag op staande voet.

 

6. Telefoongebruik: De bedrijfstelefoon mag alleen voor zakelijke doeleinden gebruikt worden, tenzij je toestemming hebt verkregen van je leidinggevende.

 

Gebruik van je eigen mobiele telefoon is niet toegestaan tijdens werktijd, behalve in de pauze en niet in het bijzijn van gasten. Je leidinggevende(n) zijn enkel toegestaan hun mobiele telefoon te gebruiken bij hoognodige situaties zoals het bellen van afroepers.

 

7. Korting geven: Het is niet toegestaan om gratis consumpties weg te geven of korting te geven op de rekening van gasten zonder toestemming van je leidinggevende.

 

8. Fooi: Fooi dat je hebt ontvangen van gasten dienen direct in de fooienpot te worden gedaan. Iedere twee weken wordt de totale fooi verdeeld over alle collega’s – evenredig naar het aantal uren en de momenten waarop ieder gewerkt heeft.

 

9. Klachten: Klachten van gasten dien je altijd serieus te nemen. Meld de gast dat het uiteraard niet de bedoeling is dat er iets is om over te klagen en geef aan dat je het direct met je leidinggevende gaat bespreken.

 

Noteer altijd de contactgegevens van de gast met daarbij de aard en inhoud van de klacht. De leidinggevende beslist over een eventuele compensatie.

 

10. Hygiëne: We vinden het heel belangrijk dat iedere collega hygiënisch te werk gaat. Was en desinfecteer daarom je handen aan het begin van je shift, als je van het toilet komt, als je hebt gerookt en als je hebt gehoest of geniest. Doe laatstgenoemde bij voorkeur ook in je elleboog en uit het zicht van gasten. Aansluitend hierop: wees je ervan bewust dat gasten in principe alles kunnen zien wat je doet. Ga dus altijd netjes en schoon te werk; zit niet constant aan je haar of gezicht; et cetera.

 

Daarnaast vinden we het belangrijk voor jezelf, je collega’s en natuurlijk voor de gasten dat we ons bevinden in een nette werkplek. Zorg ervoor dat jij en je collega’s goed in de gaten houden of alles er netjes op staat: dit geldt ook voor de werkplekken waar niemand specifiek verantwoordelijk voor is.

 

11. Persoonlijke relaties: Persoonlijke relaties op de werkvloer zijn toegestaan, mits het de kwaliteit van het werk, de sfeer op de werkvloer en verhoudingen tussen alle collega’s niet negatief beïnvloedt. In het geval er sprake is van een relatie tussen twee collega’s en bovenstaande niet gewaarborgd kan worden, behoudt de werkgever zich het recht om hier passende maatregelen voor te treffen. Dit kan gaan om bijvoorbeeld overplaatsing, dan wel ontslag.

 

12. Uiterlijke verzorging: We vinden het belangrijk dat je fris en goed verzorgd op de werkvloer staat.

 

Voor onze vrouwelijke collega’s geldt:

– Werk je in de keuken of kom je direct in aanraking met eten, bijvoorbeeld als foodloper? In dat geval dien je je haar altijd vast te dragen in een staart of knot.

 

– Werk je in de bediening als bladloper of gastvrouw? Dan dien je ervoor te zorgen dat je haar niet in je gezicht valt; een staart of knot is dus handig, of draag het aan de voorkant vast en achterkant los.

 

– Geen opzichtige of stootaangevende tatoeages en piercings.

 

– Nagellak mag, mits het acryl- of gellak is. Zodra de nagellak kan afbladeren, is het niet toegestaan.

 

Voor onze mannelijke collega’s geldt:

– Verzorgd en net kapsel.

 

– Heb je een baard? Zorg er dan voor dat hij netjes verzorgd en getrimd is.

 

– Geen opzichtige of stootaangevende tatoeages en piercings.

 

Je leidinggevende kan je aanspreken als je uiterlijke verzorging onvoldoende of storend is. De punten die je leidinggevende aankaart, dien je als vanzelfsprekend actief op te pakken.

 

13. Werkkleding: Je werkkleding ontvang je vanuit Paddy’s: deze kleding ben je verplicht om tijdens je shift te dragen. Iedere shift dient je kleding schoon en netjes (kreukvrij e.d.) te zijn. Je bent zelf verantwoordelijk voor het wassen ervan. Op het moment dat je de kleding ontvangt, wordt er een borg gevraagd van 25 euro per set. Raak je iets kwijt, dan krijg je uiteraard een nieuwe set, maar verlies je de borg.

 

Werkkleding draag je alleen tijdens je shift. Kom dus niet in je werkkleding naar Paddy’s toe, behalve als je er iets overheen hebt en het shirt dus niet zichtbaar is. Na je shift kleed je je weer om: je naborrel drink je dus ook niet in je werkkleding.

 

14. Rook- alcohol- en drugsverbod: Als werknemer van Paddy’s ben je je ervan bewust dat er binnen het bedrijfspand niet gerookt mag worden. In werkkleding mag er alleen gerookt worden uit het zicht van gasten en op de daarvoor aangewezen plekken.

 

Daarnaast ben je je ervan bewust dat je tijdens je niet onder invloed bent van drugs en/of alcohol – tevens dien je dit niet tijdens je shift te nuttigen. Overtreding van deze regel leidt tot het treffen van arbeidsrechtelijke maatregelen, waaronder ontslag op staande voet.

 

15. Vakantie- en verlofdagen: In overleg met de werkgever is het mogelijk om vakantiedagen op te nemen. De werkgever heeft daarbij het recht om je verzoek te weigeren als dit in de werksituatie niet mogelijk is, bijvoorbeeld als er meerdere werknemers vrij hebben gevraagd voor hetzelfde moment. Wees je ervan bewust dat je werkzaam bent in de horeca: een branche die op volle toeren draait in de weekenden, avonden, nachten, vakanties én op feestdagen. Daarom is het verplicht om voor vrijdagen, zaterdagen en zondagen vrij te vragen.

 

16. Ziekmelden: Ben je ziek? Meld je dan in alle gevallen vóór 09.00 in de ochtend af bij je leidinggevende. Zo is er voldoende tijd om vervanging te regelen. Voel je je niet fit, heb je ergens last van, maar wil je toch proberen te werken? Geef dan ook op tijd (liefst in de ochtend) aan je leidinggevende door dat je niet fit bent: dan kan er alvast eventuele back-up geregeld worden.

 

Werknemer zal dit ook doen indien werknemer binnen 4 weken na datum einde arbeidsovereenkomst zich arbeidsongeschikt voelt. Partijen komen overeen dat werknemer ook dan actief zal meewerken aan zijn re-integratie en dat als werknemer niet (tijdig) een ziekmelding volgens de voorgeschreven procedure doet en/of niet volledig meewerkt aan zijn re-integratieverplichting hij gehouden is de schade die werkgever daardoor lijdt en/of in de toekomst lijdt aan werkgever te vergoeden.

 

Organogram #

Klik op de afbeelding om hem te vergroten!

 

Beschikbaarheid #

Iedere maand geef je, vóór de 20e van de maand, je beschikbaarheid door voor de volgende maand. Dit geef je door via een mailtje naar saro_1991@hotmail.com, met info@paddys.nl in de CC. Vrij vragen is verplicht voor vrijdag, zaterdag en zondag – je kunt iedere maand maximaal twee dagen óf dagdelen vrij vragen. Dit gebeurt altijd in overleg met de werkgever: mocht het zijn dat er meerdere werknemers vrij vragen voor hetzelfde moment, beslist de werkgever wie er vrij krijgt. Heb je niet vrij gevraagd of je beschikbaarheid niet (op tijd) doorgegeven? Dan wordt je gewoon ingepland!

 

Werknemers boven de 18 jaar werken naast de dagdiensten ook nachtdiensten, tenzij anders overeengekomen is tussen werknemer en -gever.

 

Personeelskorting en naborrel #

Als werknemer van Paddy’s krijg je voor, na en tijdens je dienst korting op eten dat je bestelt. De korting wordt te alle tijden toegepast op dranken. Kom je dus zelf op het terras zitten, dan krijg je korting op je drankjes, maar niet op het eten. Kom je zelf een nachtje stappen, dan krijg je korting op de drankjes die je bestelt voor jezelf. De korting is in alle gevallen 50%.

 

Na iedere dienst, omgekleed en wel, mag je nog even lekker met je collega’s blijven zitten voor een naborrel. Bij bier, fris en wijn krijg je twee drankjes op kosten van Paddy’s. Liever een speciaalbiertje- wijntje of een mixdrankje? Dan vervalt de tweede naborrel. Daarna is ieder drankje (en het eten) als vanzelfsprekend voor de helft van de prijs.

 

Afroepdienst #

Goed om te weten, is hoe de afroepdienst werkt. Je kunt op een vaste tijd worden ingepland, maar ook als afroeper. Hierbij kun je vanaf één uur vóór de afroeptijd gebeld worden om te komen werken. Ben je niet gebeld vóór je afroeptijd? Bel dan zelf even naar de zaak (053-4328088) om te checken of je collega’s je hulp nog kunnen gebruiken.

 

In het horecavak is de (opkomende) drukte vaak moeilijk in te schatten, vandaar dat we regelmatig met deze diensten werken. De uren die je tijdens deze dienst daadwerkelijk hebt gewerkt, worden opgeschreven en krijg je uitbetaald.

 

Voordat je gebeld wordt, ben je natuurlijk altijd welkom om alvast een kopje koffie te drinken of wat te eten.

 

 

Lekker voor erbij...

MediaStorePaddys

Om deze website te kunnen bezoeken dient u 18 jaar of ouder te zijn.

Bent u ouder dan 18 jaar?